سخن دبیر شهر جهانی منبت :

 

آباده پتانسیل تبدیل شدن به شهری تاثیرگذار در استان فارس در حوزه صنایع دستی را دارد صنایع دستی آباده، یکی از اصیل ترین نمونه های صنایع دستی استان فارس و کشورمی باشد که در میان سایر تولیدات صنایع دستی در جهان هنر منبت آن در سطح جهان می درخشد.

علاقه به فرهنگ و هنر در گوشه و کنار این شهر جاریست هنر منبت، گیوه، قالی، گلیم، سوزن دوزی و چل تکه دوزی در آباده به وفور دیده می شود. و سرانگشت هنرمندان آباده ای آثاری را خلق کرده که مایه ی مباهات و افتخار است.

وجود ششمین بازارچه صنایع دستی (تیمچه صرافیان)، امکان دسترسی آسان را به محصولات هنری و صنایع دستی برای گردشگران را بوجود آورده است.

تجربه نشان داده وقتی یک برند معتبر و بین المللی ارزشمند مانند یونسکو در یک شهر دارای دفتر می شود، فرصت های فراوانی برای شهروندان و مخصوصا جوانان بوجود می آید. چون یکی از کارهای یونسکو سیاست ترغیب و تشویق جوانان و افزایش مشارکت های شهروندی است که این ها جزء شاخص های ارتقای مدیریت شهری هم محسوب می شوند.

در همین راستا آباده، پتانسیل تبدیل شدن به شهری تاثیرگذار در استان فارس در حوزه صنایع دستی را دارد که با برگزاری همایش و نمایشگاه های مختلف در سطح استان بتوانیم منبت آباده را معرفی و شهر آباده را به عنوان الگویی تاثیر گذار در حوزه صنایع دستی معرفی نمائیم.

     مهدی شاکر           

دبیر شهر جهانی منبت    

 

6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0